Monday, September 6, 2010

kEmaS rUmah :: raya 2010

salam...

sabtu lepas sepatutnye kami (me n husband) dijadualkan utk mengemas rumah..almaklumlah, nk raya kan..
ni first time kami beraya sebagai suami isteri ^_^

hari tu , punya la laem nk tggu bintangku buat pengumuman raya ni balik mane dulu..
erm..tahun ni, kami blk ipoh dulu, raya ke 2 insyaAllah balik batu pahat..apepun, xsabar nk blk raya ni..hehe

nak dijadikan cerita...
hari sabtu tu bintangku kene keroje pulak..so, secara xlangsung akupn pergile bekerja sabtu tu..
dalam pukul 2 lbh, kami janji nk jumpa kt lrt mesjid jamek..nk pg jln mesjid india..bli baju raya la konon..huhu
dapat le sehelai jubah aku..dan kesudahannye, baju raya die tahun ni recycle je dr yg lepas..hehe..jimat..

lps solat asar, kami bergegas blk ke kelana jaya..then trus pg shah alam. ada majlis berbuka puasa bersama kawan2 sekolah menengah die..yum yum..sedap gak makanan kt situ..berbaloi le..n dpt juga kenal kwn2 die ms sekolah dulu..ade yg masih single n ade gak yg dh berfamili..

blk umah tu, keletihan sudah..sahur aku xmasak, cume panaskn bubur lambuk yg dpt dr mesjid jamek ms solat asar td..huhu ^_^

:: ahad ::

kuar dr bilik ms bangun tido tu..bintangku dh start sidai kain..hehe..aku trus peluk die dr belakang, rs bersalah lambat bangun skit dr die..hehe..maafkan dinda, kanda.. ^_^

so, ktorg start kemas dr bilik ktorg le.."kamar beradu".
pehtu, bilik tengah..a.k.a bilik anak ummi n walid nnt..
sambil2 tu, aku kemas kt bhgn dapur..

lps asar plak bintangku ajak pg ke giant nk bli barang n trus p bli juadah berbuka pose..(aku dh xlarat nk masak2 lg..)

mlm tu, ktorg ingat nk sambung kemas ruang tamu n dapur..

lepas bintangku turun ke surau utk isyak n terawih, aku pun sesaje nk merendam kaki dgn air panas utk legakan sakit bisa2 kaki ni..almaklumla..ibu mengandung kan..

tetibe..
bintangku balik umah..sakit kaki sangat katenye..
apelg, aku pun ajak die join merendam kaki same2..hehe
air aku masak n masuk dlm baldi tambah air sejuk skit..ktorg dok same2 rendam kaki..hehe
pehtu, saje je ngade2 gosok kaki die..n scrub skali..then br die ok kot..sebab die trus solat n turun blk ke bawah..


aku??
lepas solat isyak, aku ingat nk terlelap jap..tunggu sarung bantal kering, pehtu tlg bintangku sambung kemas rumah..

tapi...
kaki aku ni terasa berbisa sangat..so, xlarat nk bangun..
n sudahnye, bintangku mengemas le ruang tamu tu sesorg..
hehe..maafkan dinda sekali lagi ye kanda..

lps sahur tadi, sempat le aku urut kaki bintangku sekejap..^_^

++ aku sayang bintangku ++

No comments: