Monday, March 1, 2010

bOndA...

td dpt msg dari ani..
katenye, ibunda kesayangan kami jatuh kt bilik air umah long..
kaki nye kebas n doc kate, maybe nk kene strok..
skang ni ani n a.edi bwk p melaka utk berubat..
harap semua berjalan dgn lancar..

then, call long plak..
long cakap, mak jatuh dah hari sabtu lepas..katenye, ms tu boleh lg berjalan mcm biasa..
br td ke semalam, kaki kanan rs kebas..nk angkat mcm xlarat..mak..
tu yg bwk p jumpa doktor..long plak rase nyesal bawak pegi umah die..
tp, aku cakap..benda dah nak jadi, tak leh le nak buat ape..
maybe esok pun ani n a.edi nk bwk lagi p melaka.

pendapat aku, mak tu darah die tengah naik mase jatuh tu..apepun, usaha patut diteruskan selagi terdaya..

pada mak, dari jauh, anakmu ini kirimkan doa agar mak tabah dan sabar menjalani dugaan dari Dia..
ini tanda Dia kasihkan mak selagi hayat mak ade di dunia ini..
anakmu jua mengharap dan berdoa agar sakit mak tu dipercepatkn sembuhnye..

jangan risau, anak2 mak akan jaga mak walau mana cara sekalipun selagi terdaya dan diizinkan Nya..

saat ni, airmata laju merembes keluar..selaju air hujan yang lebat kat luar tu..

semalam lpas solat maghrib, teringat arwah abah..doa dan fatihah je yg dpt aku sampaikan padanye..

kali ni, muka gelak tawa mak..bermain2 kt minda ni..rase serba tak kena jadinye..macam nk cabut blk kampung je..tp, aku ade komitmen juga kat sini..erm..i'Allah hujung minggu ni..

actually hati aku ni memang tergerak nak balik kampung hujung minggu ni..tak tau kenapa..cume, terdetik nak balik jumpe mak..tu je..tiba2 bace surat khabar, permohonan DPLI tu memerlukan surat beranak mak/ayah..

so, aku just cerita kat bintangku yg aku nk blk sbb nak amik surat beranak..itu aje..
aku dpt rasa yg bintangku pelik bile aku ckp mcm tu..katenye, nape tak pos atau fax je..(sbb sebelum ni, surat tawaran pun aku just suruh emi posje..)..
aku pun setuju ckp die..(sebenarnye, mmg ade terfikir, pos atau fax pun bole..cume, xtau nape ade sesuatu kt hati ni kate begitu..Allah saje yg tau..)

hari, aku dah dapat jawapan kenapa ade rasa macam tu...

rindu same mak...rindu nk peluk mak..nak cium mak..

+- ya ALLah, berikanlah kekuatan kepada emakku disaat2 dia kesedihan..berikanlah ketabahan kepadanye dikala dia memerlukan kekuatan..hanya Kau yang mampu membantu hambaMU sedangkan aku hanye insan yang lemah yang berharap dariMU..-+

sesungguhnya, DIA lebih memahami..

No comments: