Wednesday, October 28, 2009

mA bEst fRens..(^_^)

hehehe..
dah brape minggu n rsnye lebih sebulan kot..

aku ade bestfren baru..
iaitu..;

* pen merah papermate kilometrico (lebih lancar)
= inilah peneman dikala bdk2 hbs exam n berlambak paper yg aku nk kene tande..actually, ni memang kwn baek gak b4 ni. cume xsekamceng musim ini..hehe..

* selipar comey biru
= huh, yg ni tersangat penting..since opisku ini letaknye di tingkat teratas(xtermsuk bumbung)..tingkat 7..n yg sadisnye, kerap pulak lif opis aku ni jammed..dan lagi best time aku nk naik, time tu le die xleh berfungsi..adoyai..senyumje ler...
makin bertambahle diameter lubang idung ku yg comel ini..hehe..mkn byk pun, i'Allah tak mengemukkan..ekeke..xtaula berat badan ni bertambah ke berkurangan..
tp, stamina..mmg mantap..leh jd ahli ROTU ni..cume xcukup ketinggian je kot..erm..
selipar biru comey ku ni gak le yg meneman tuannye sepanjang perjalanan pg n balik keje..(tak kire se"cun" manepun pakaian aku haritu, bile dipandang dr atas ke bawah..mesti bhgn kaki agak xsesuai dek seliparku ni ;P ) tp, aku sayang sgt2 ngan selipar ni..
dr umah ke stesen star +- 15min(kalu jln laju2@rushing), kelajuan biase +-20min kot..so, imagine if aku pakai high heel..(xkire naik turun tangge)..erm, menyiksa tulang belakang sendrik namenye..ade org leh tahan..akupun pelik..kagum gak kot..hehe..yg pasti bukan aku le org nye tu..kuikuikui..

* laptop kesayanganku + pc opis
= name pun laptop aku kan, of course le bestfren..hehe..actually, penting gadget ni utk aku coz sume markah2 bdk ni key in kt sini..dan lg best, lagu2 kegemaran aku pun ade utk hiburkn hati ni..kihkihkih..
= pC opis ni, jd besfren aku sbb dgn die je aku leh menghubungkn aku dgn kengkawan aku seluruh m'sia n world?? hehe..tp, kdg2 hampeh gak bile die merajuk..hang tetibe..saje je nk suruh aku jgn leka sgt dgn dunia cyber ni..huhu..

* eye mo
= dah kate berhadapan dgn screen pC n laptop tiap2 hari n almost 6-7 hours per day..haruslah mateku ini pedih..

* air soya
= erm..ni special case jd kwn aku..n maybe seumur hidup kot..sbb..gastrik aku le..so, aku jdkn soya ni besfren aku..pepagi, msti singgah kt penjaja(especially kdai akk tu, sampai aku dtg arah die trus masukkn botol soya dlm plastik n bg aku) hehehe..mekasey kerana memahami kehendak pelanggan..ni br meet customer need n want..

* lagu2 dlm
= ni penting utk sepanjang perjalanan pergi blk keje coz jln sesorg ni, nk gak hiburkn hati ni..sambil2 tgk gelagat penduduk bandar kL ni..

* buku circle2 jumbo
= sj xnk buang mase..dr dok pk yg bukan2 baek aku buat benda ni..huhu

yG pasti, responsible aku skang mkn bertambah..so, kene la adapt situasi yg berkemungkinan berhadapan manusia yg berlainan needs n wants..manage stress..(yg ni kene atasi secepat mungkin)..make sure my luvely mom n family faham situasi aku ni..dan make sure gak seseorg tu pun faham..
erm..actually, diri aku pun makan ms nk terima situasi br ni..apetah lg org sekeliling kan..need more, more time..

for myself :
tabah la wahai diri..ingat, kerja lah bersungguh seperti kte akn hidup selama2nye..tapi, jgn tinggal amalan harian..buat lah amalan seperti ajal kte akn dtg esok hari..
percaya, penat lelah ni semua akn mendatangkn hasil seperti yg dijanjikan..
bg semua anggota badanku ini..hehehe..i'Allah, aku akn gunekn semuanye pd yg baik2 aje..jgn risau, satu hari..akn aku hadiahkn sesuatu tanda penghargaan kerja keras korg ek..hehehe..maybe next week kte p massage..(^_^)
.. i LuV mYseLf..

+- pasni kene lak blaja trime lg satu or dua t/jwb baru (^_^) -+

** ya Allah, permudahkanlah segala urusan ku ini.. **

No comments: