Sunday, September 20, 2009

sAtu hAri di Hari rAyA..







di pagi raya yg hening..
kami ke kubur abah..
tahun ni, kami beraya tanpa abah lagi..suasana tentu berlainan..namun, lumrah kehidupan...
yg hidup kan pergi jua..

takbir bergema..
ku sambut dgn kesyukuran..
takbir di pagi raya..
dengan sayup2 aku teringat abah..
semoga rohnya dicucuri rahmat n mendapat pengampunan dr Alllah SWT..amin..

selalunye..
di pagi raya..
yg lelaki pg semayang jumaat, yg pempuan dh kawen n ade ank siapkn ank2 le..
yg bujang, as per normal..br sibuk2 nk isi kuih raya le..n siapkn diri gak..
thun ni, tema yg bujang n mak..coklat..tp, ntah apehal si emi ni pg bli bj raya biru lak..hampeh tul..
tp, xpe..comel je...sbb biru kan..;P

then, lpas diorg llk blk semayang..ktorg siap2 nk bersalaman..
beratur dr yg tua sampai muda (yg ade la, coz thun ni ramai yg raya umah mentua n ade gak yg raya kt umah sendrik dulu)

utk thun ni..
ari first, ayu, emi, aku n udin..
biasa salam mak n abah..
thun ni, mak je yg tinggal..abah ade kt dalam hati..(pagi td pun dh ziarah abah...)
tibe time aku salam mak..sayu rs hati..
huhu..aku bab2 mcm ni mmg lemah skek..lpas salam n bermaafan tu..lg le sebal aku rs bile xdpt cium tangan abah lagi..
lagi2 bile teringat aku xsempat tgk muke abah buat kali terakhir ms die meninggal..
xpela, doa aku..i'Allah xkn putus utk abah..

erm..oleh kerana thun ni aku dh keje spt thn lpas...kene la agih2kn duit raya..hehehe...
lpas hbs bg kt si kembar dinnie n aimie, ijam n family, ude, long, ani, mamat pun datang...

pastu, mkn time...biasela family aku ni mmg riuh kalu dh berkumpul..
seronok tp penat...
n mcm biase, aku xamik port kt dapur..layan ank sdare jerk..huhuhu..ngelat skek..

ktorg pun gerak p beraya umah sedara kt sekeliling dulu utk raya pertama..

aji dijadualkan blk raya ke tiga n ajib lak raya ke lima..

apepun, raya tetap ktorg sambut dgn hati n muke yg gumbira..
salam lebaran utk semua!!!
semoga raya kali ni, dapat mengeratkan lagi silaturahim sesama insan..

No comments: