Monday, September 28, 2009

bOmba, boMba..

aku rindu pada die..
yup, die yg cume seorang manusia..
rindu pd Allah, dah tentu Dia akan balas..
sbb rindu pd Dia, walupun kte tak ungkap dgn kata2, message or surat..
Dia pasti tau..PASTI
tp, rindu kt manusia..
belum pasti kte dapat jawapan yg same kan..
walaupun begitu...
sebagai manusia biasa..
aku nak jugak rasa rindu pd die, seorang manusia..
actually bukan aku yg nak..
tp, rasa tu..halus..menembusi diri aku..
sedikit...yang memula aku tak hindarkanpun..
dan sedikit...semakin membuatkn hati ni lain..aku sibukkn diri dgn 'raya'..
dan semakin bertambah tebal rindu aku pd die..
seorang manusia..
nape aku rasa mcm tu?
mungkin sebab aku juga manusia biasa..
tapi...rindu ni...
kadang2 buat kte jd tak endah situasi org yg d'rindu tu..
bahaye gak ni..
huhuhu...
napela adenye perasaan mcm ni..
kan baik kalu aku xde perasaan ni pd manusia...
sebab, sbnanye sakit gak bile rs mcm ni..
lg2 bile manusia itu tak paham, or maybe die pun dalam situasi yg membuatkan die xleh nak endah rindu aku ni..remeh mungkin..
tp, die dh call..
nape aku xckp elok2..
ape la yg die pk n rasa ms tu kan...
maaf, manusia biasa...
erk..
maybe ms die call tu, aku dh puas pujuk rs kecik ati aku pd die..
so, aku dh xrasa ape2 lg..dan bile die call..
aku dah pulih..
tapi, bile suara die dah xde kt pendengaran aku..
lagi bertambah sakit hati ni..
kenape, kenape n kenape...
aku rasa die dah lain..
agak2 die rasa yg same dgn aku ke?
harap sgt die leh jelaskn kt aku..
or at least, die buat sumthing yg wat aku xrasa lg sume ni..
masalahnye...aku pun xtau ape yg leh buat aku rs lega..
aku tau juga..ape yg aku buat tu, leh juga buat die rs sakit or kecik hati...
geram, kt die..
tp, aku lebih marah pd diri aku buat die mcm tu..
rindu..itu je yg aku dpt bgtau..
apepun..
aku mmg rindu pd die..
walaupun, bukan dalam jangka masa yg panjang aku tak jumpe die..
aku tetap rindu die..
kalu boleh...
aku nk bgtau die yg aku rindu sangat pd die,
nak jumpe die, nak hbskn waktu walupun hanya sesaat dgn die,
bercakap kt telefon dalam waktu yg aku tak selesa..(br lpas terasa hati dgn die..) tak dapat hilangkn rs rindu hati ni..malah kadang2 aku lebih sakitkn hati die..
maaf wahai manusia biasa...
sebab aku juga manusia biasa..
mcm mn aku nk bgtau yg aku rindu sangat pd die??
aku tau, aku ni bukan manusia yg dilahirkan dgn sifat yg pandai nk amik hati org..lagi2 die..
tau juga yg aku ni mmg kureng sifat2 romantik (taip perkataan ni je pun aku dh geli..huhu..)
tak pandai memujuk, tak reti gak nak bgtau secara halus n romantik yg aku rindu pd die..
pendek kata, aku ni umpama "rock"..BM nye, batu le..
keras, kaku..campak dlm air, tenggelam..
baling kt dinding, mantul..
tak macam die..
steady..romantik..(pelik..aku garang..tp, menuntut seseorg yg romantik..wakakaka)
dengan muke garang ni..seyes...xde sape tau ape dlm diri aku..
ntah manusia yg aku rindu ni tau ke tak ek..
tp, kan aku dh bgtau..
ke cara aku bgtau tu xkene waktu..
or, kata2 aku tu tak cukup halus menembusi hati die..
tak retinye aku...
** aku rindu pd die **

No comments: